Zelf wraps maken als lunch is niet moeilijk!

Wraps daar kun je heerlijk mee variëren. Ze zijn niet alleen geschikt voor het avond eten maar kunnen ook heel goed gebruikt worden bij de lunch. Wraps zijn kant en klaar te koop in de supermarkt. Deze kant en klare smaken prima. Maar je kunt ook heel eenvoudig zelf wraps maken van bijvoorbeeld volkoren meel of zoals ik doe met biologische speltmeel. Dat smaakt echt heel erg lekker! Lees in dit blog het recept dat ik gebruik voor het zelf maken van wraps.

Tips om zelf wraps te maken

Wat heb je nodig om zelf gezonde wraps te maken voor ongeveer 5 of 6 wraps.

Recept:

–        200 ml. water
–        100 gram biologisch speltmeel
–        1 los geklopt biologisch ei
–        1 theelepel Provençaalse kruiden
–        1 theelepel Kerrie kruiden

Hoe maak je het?

  1. Neem een kom en meng hierin alle ingrediënten met een mixer of garde.
  2. Doe een klein scheutje olijfolie in de koekenpan. Gebruik een klein formaat pan.
  3. Schep een lepel beslag in de koekenpan, draai de pan zodat het beslag zich goed verspreidt.
  4. Bak de wrap op middelhoog vuur en draai hem om als de bovenkant droog is.
  5. Als de andere kant ook een mooi kleurtje heeft gekregen is je wrap klaar.

Zelf wraps maken

Als je wraps zijn afgekoeld kun je ze gaan vullen. Ik ben begonnen met een laagje roomkaas, dan twee plakjes kipfilet en daarboven op fijngesneden komkommer.

Wrap met roonkaar, ham, en komkommer

Rol de wrap op. Snijd deze dan doormidden. Om de wrap goed opgerold te houden steek je er een vrolijke lunch of bentoprikker in. Ik heb de ruimte lunchprikkers gebruikt.

Ruimte prikkers in eigemgemaakte wraps

De zelfgemaakte wraps gaan mee naar school in de Yumbox. Verder gaat hier nog bij: groene druifjes, gele en oranje paprika en bananen chipjes. Dat wordt weer smullen!

Wraps in de Yumbox

Je kunt heerlijk combineren met wraps. Als je er een zoete vulling in wil doen dan kun je het beste de Provençaalse kruiden en de Kerrie kruiden weglaten uit het recept. Vervang dit door een klein beetje zout.

Mijn tips voor gezonde en lekkere wrapvullingen:

–        Nutella en banaan
–        Pindakaas, banaan en hagelslag
–        Rauwe ham en pesto
–        Roomkaas, zalm, avocado en rucola
–        Sla, ham en een gekookt eitje
–        Gegrilde kip, mosterd en tomaat
–        Humus, kipfilet, avocado en paprika
–        Humus, verse spinazie, fetakaas en komkommer
–        Naturel roomkaas, oude geraspte kaas en rucola

Ik ben benieuwd wat jullie favoriete wrapvulling is!

Marjolein Vos

Marjolein Vos

Mijn naam is Marjolein en ik ben de trotse moeder van Thijmen van 6 en Julia van 9 jaar. Ik werk parttime als receptioniste bij een tandheelkundig centrum. Ik sta graag in de keuken en ben véél te vinden bij de korfbal vereniging waar mijn beide kinderen spelen. Verder ben ik ruim 15 jaar samen met Merlijn de vader van onze kinderen.
Marjolein Vos
Dit bericht werd geplaatst in De Leukste Lunch door Marjolein Vos . Bookmark de permalink .

Over Marjolein Vos

Mijn naam is Marjolein en ik ben de trotse moeder van Thijmen van 6 en Julia van 9 jaar. Ik werk parttime als receptioniste bij een tandheelkundig centrum. Ik sta graag in de keuken en ben véél te vinden bij de korfbal vereniging waar mijn beide kinderen spelen. Verder ben ik ruim 15 jaar samen met Merlijn de vader van onze kinderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *